SurfShop 2020: Za svakoga ima mesta i svako može da napravi održiv biznis koji zavisi samo od internet postojanja.

U okviru trećeg SurfShop intervjua razgovarali smo sa Borisom Pezeljem vlasnikom kompanije Candy Universe o tome kako je tekao proces razvoja sopstvenog biznisa i implementacije online shopa.

O preduzetničkom putu od improvizacije do omiljenog brenda svih sladokusca pročitajte u tekstu koji je pred vama.

Uživajte!

Štandovi Candy Universe krase hodnike tržnih centara godinama unazad. Kako je počela vaša priča?

Klasična priča opstanka u Srbiji. Ništa nešto specijalno… Bilo je ili ili. Da ženče i ja, sa decom odemo preko ili da krenemo nešto svoje ovde. Oboje smo rano krenuli da radimo i nismo mnogo pridavali značaja fakultetima… Supruzi Sanji je ostalo nekih desetak do kraja ekonomskog, a ja sam samo zagrebao drugu na mašincu. Mladost ludost. Nakon svega ovoga shvatio sam da sam trebao da odem na arhitekturu… A tada kada sam završavao gimnaziju, arhitektura mi nije bila ni na kraj pameti! O našem obrazovnom sistemu nekom drugom prilikom… 😊  Sanja se već bavila nečim sličnim, ja sam imao svoju firmu sa još tri drugara za svetleće reklame, radio sa ocem u firmi za grejanje i klimatizaciju… Uvek sam prčkao oko kompjutera i vizuelnih stvari. Internet i sve za digitalni marketing mi je sve bilo jaaako logično i blisko… i.. Plus jedan brzi odlazak u USA na šljakanje i eto. Tipična preduzetnička improvizacija. Priča je mnogo duža od ovoga… Ali je za početak sasvim dovoljno.

Od ove godine, vaše slatkiše moguće je kupiti i online. Šta vas je motivisalo da se upustite u e-commerce?

Joooj! Ma ja se mačujem sa internet vetrenjačama ihaaaaaaaj. Naši slatkiši su dostupni online već skoro 7 godina. Prepoznao sam taj potencijal još na samom početku online prodaje u Srbiji. Ali prodaja neke “non-essential” stvari, kao što su slatkiši, u društvu gde nemaština gospodari jednostavno je bilo jaaako teško. 

Motivisala nas je mogućnost ostavrivanja dodatnih prodaja sa minimumom uloženog vremena i sredstava. Slatkiše već imamo, lepa pakovanja, prodajna mesta i zaposlene ljude… Sve je tu, samo da stigne porudžbina i da je mi napakujemo i pošaljemo! Teorija prosta… Izvedba haos teška! 😊   

Koji su vam bili najveći izazovi u aktiviranju e-shopa i kako ste ih prevazišli?

Nisam imao izazova. 😊 Posle wordpressa, razvijanja sopstvenog CMS-a, pa plaćanja nekom studiu… Došao sam do Shopena i čini mi se sazreo u potpunosti sa psihologijom prodaje na internetu u Srbiji. Godinama sam iz prevazišao sve. Učenjem, čitanjem, nespavanjem… Klasika. Shopen je sublimacija svega do sada urađenog i naučenog!

S obzirom na to da upravo vaš živopisan dizajn privlači kupce, koliko je bilo izazovno preusmeriti ih sa šarenih štandova u online prodavnicu? 

To je i dalje najveći izazov našeg online i offline postojanja. Ljudi nas jednostavno ne percipiraju kao istu firmu. 😊 Nije im logično nikako. Društvene mreže dosta pomažu u tom objašnjavanju i približavanju. Svakodevne objave, blogovi o nama, nagradne igre…

Nedavno ste lansirali i liniju poslovnih poklona Acante, koja omogućava preduzetnicima da kroz slatke pakete pokažu svojim poslovnim partnerima zahvalnost i daju im na značaju. Koliko se razlikuje online prodaja fizičkim licima od prodaje kompanijama?

To su dva potpuno različita sveta! 😊 Skoro pa impulsivna kupovina slatkiša koji su vam na milimetar od usana… Još sada kada smo krenuli u saradnju sa Woltom… Do precizno ukalkulisanih troškova, boja, količina i momenta kada se poklanja brendirano pakovanje. Baš nemaju veze jedno sa drugim. 😊

E-commerce u Srbiji je trenutno u porastu i sve više kompanija nastoji da svoje proizvode ponude online. Koja je Vaša poruka svima koji žele da uhvate talas i krenu u online poslovanje?

Inetrnet je kao fudbalski/košarkaški teren. On stoji i stajaće još mnooogoooo godina posle nas. I učesnici će se menjati. Borba na tim “igralištima” će uvek biti žestoka ali uz  jasno definisana pravila i živu,bučnu i zahtevnu publiku! Ako si dovoljno dobar da neko vreme ostaneš na “igralištu” viđen i poštovan to je to. Tu je uspeh. Pravila su definisana, malo se menjaju svake godine… (Algoritmi googla, fejsa…) ali je suština ista. Za svakoga ima mesta i svako može da napravi održiv biznis koji zavisi samo od internet postojanja. Nikada nije kasno za bilo kakvu ideju koju imate.

Gde vidite potencijal programa “SurfShop”? Da li je srpskoj privredi potrebno više ovakvih programa?

Ovo je super ideja i raduje me što ću biti deo ovakve priče. Tu sam da svojim iskustvom i gomilom grešaka koje sam pravio uposlednjih 7 godina ljudima olakšam put do profitabilnog e-shopa. Ovakvih programa i “case study” priča nam fali. Potrebno je ljude sprovesti baš kroz svaki korak ecommerce-a jer mi pričamo o nekim stvarima koje su ipak ljudima koji tek treba da krenu u posao, jako daleke. A ljudi su se zaglavili na nekoj worpress temi ili nemaju hosting pravi, na fejsu i instagramu lutaju… Reklame ne donose ništa. Ma nemaju pojam ni za šta im sve to treba! Ima toliko koraka koji se preskaču i podrazumevaju a nekada je ljudima neprijatno da pitaju jer misle da će se izblamirati. Svaka otvorena priča je najbolja priča. Transparentnost do kraja.

Prijave na sveobuhvatni i intenzivni program o elektronskom poslovanju zvanično su otvorene. Možete se prijaviti posetom sekcije prijava na našem sajtu.

Previous Post
Prijavi se za SurfShop – tvoja internet prodavnica je na dohvat ruke!
Next Post
SurfShop2020: Mali biznisi sa velikom digitalnom šansom
Menu