SurfShop2020: Mali biznisi sa velikom digitalnom šansom

No Comments

Male firme su zapravo veliki biznis – one su pokretač globalne ekonomije, zapošljavaju dve trećine radnika širom sveta i imaju moć da poguraju oporavak i rast. Na lokalnom nivou, njihovo postojanje je od vitalnog značaja za zajednicu u kojoj su ,,pustili korenje’’ i u koju, kroz unapređenje svog biznisa i plaćanje taksi, ulažu ozbiljan novac.

Najveći izazovi sa kojima se danas globalno suočavamo postavljaju pitanje održivosti malih biznisa – na koji način oni koji već postoje mogu da unaprede svoje poslovanje, prilagode ga trenutnim potrebama i prošire svoj doseg, i koje je to alate, rešenja i tehnologije potrebno ponuditi onima koji se dvoume da li da uđu u preduzetničke vode.  Odgovor na oba izazova čini se da leži u digitalnim tehnologijama i onlajn poslovanju.

MSP sektor nosi najveći potencijal za brzo usvajanje savremenih tehnologija. Mali biznisi, a naročito startapi, su u biti odlični u brzom prilagođavanju i preusmeravanju poslovanja, pa im izuzetna agilnost daje prednost u odnosu na konkurente iz korporativnog sektora kojima veličina ponekad može biti – balast. Zato ostanite agilni i u isporukama sprintova, i u ispunjavanju poslovnih ciljeva.

Najsvežije Startup Genome istraživanje pokazalo je da 57% domaće startap scene (trenutno procenjene na između 200 i 400 igrača) svoje proizvode prodaje direktno biznisima, tj. posluje po B2B modelu, dok 41% ima B2C model okrenut krajnjim korisnicima. Svega 22% tih startapa usmereno je isključivo na tržište Srbije, dok 69% radi sa zapadnim tržištima. Prevedeno na jezik tehnologija, startapi su okrenuti i oslonjeni na skalabilno elektronsko poslovanje, elektronsku komunikaciju nezavisnu od vremena i mesta gde se nalaze i transparentna elektronska plaćanja nesputana različitim valutama. Uviđate šablon?

Fokusirajmo se na plaćanja. Elektronska trgovina doživljava procvat u našoj zemlji poslednjih godina jer ljudi u sve većoj meri prepoznaju njenu brzinu, jednostavnost i sigurnost kao prednosti koje žele da iskoriste uz mogućnost da kupuju bilo šta na svetu i da im to bude isporučeno direktno na kućnu adresu. Mnogi mali biznisi sa visokim učešćem keša u svom poslovanju našli su se u problemu sa početkom pandemije jer su kupci počeli da traže beskontaktne platne opcije ili su se jednostavno preselili u onlajn trgovine, pa je u drugom tromesečju ove godine u Srbiji zabeleženo čak 64% više plaćanja na internetu u odnosu na isti period prošle godine, dok su plaćanja u dinarima, odnosno kod domaćih elektronskih trgovaca, porasla za 105,6%, što je nepobitni dokaz sve veće aktivnosti domaćeg tržišta elektronske trgovine. Da li će se iste brojke održati u budućnosti, ne znamo, ali znamo da trend hoće pa je u interesu trgovaca i pružalaca usluga da omoguće prihvat kartica u svojim internet prodavnicama. Računica je prosta: ako prihvatate onlajn plaćanja karticama, fokus vašeg poslovanja ostaje na kvalitetu proizvoda kojim ćete privući korisnike iz celog sveta, a priliv novca je brz, transparentant i siguran

Opcija je mnogo, ali je neosporno da je prelazak na digitalno poslovanje ubrzan i neophodan. Kako će i dalje rasti broj korisnika pametnih telefona i povećavati se pristup internetu, cela nova generacija digitalno pismenih mikrotrgovaca i njihovih korisnika tražiće plaćanja dostupna na dodir prsta. Zašto? Jer su oni navikli da im je telefon uvek u ruci, da isti otključavaju skeniranjem otiska prsta i njima je intuitivno, poznato i sigurno da isto tako obavljaju i plaćanja. Zato svaki mali biznis, bilo da je sam trgovac ili deo lanca trgovine, mora da odvoji vreme da dobro prouči svoju ciljnu publiku i njihova očekivanja kako bi im pružio zaista relevantno i prilagođeno korisničko iskustvo.

Mi u kompaniji Mastercard koristimo svoje uvide i tehnologije, sklapamo značajna partnerstva i pokrećemo inovacije kako bismo osigurali čvrstu osnovu na kojoj gradimo budućnost plaćanja.

Mi verujemo da stavljanje digitalnog iskustva na prvo mesto osnažuje izbore potrošača. Čak i pre pandemije, mobilni uređaji bili su primarni izbor za komunikaciju, informacije i u sve većoj meri, trgovinu, i iz tog razloga, umesto da na korišćenje fizičkih kartica dodajemo opciju za digitalno iskustvo, mi smo se okrenuli kreiranju sveobuhvatnih digitalnih proizvoda kod kojih je fizička kartica opcionalna dopuna, a  ovaj Digital First pristup primenjujemo u partnerstima sa kompanijama Samsung, SoFi, GrabPay i kooperativnim bankama u Nemačkoj. 

Mi unapređujemo sigurnost plaćanja ali bez korišćenja osetljivih podataka korisnika. Mastercard Digital Enablement Service (MDES) tehnologija pretvara broj kartice u token koji potencijalni prevaranti ne mogu da iskoriste i eliminiše potrebu da korisnik više puta ručno unosi broj svoje kartice. MDES koristi već više od 2.600 izdavalaca kartica među kojima su i OTP i ProCredit banke u Srbiji sa svojim mobilnim novčanicima. 

Mi znamo da je edukacija ključ uspeha. U okviru SurfShop programa bićete u prilici da naučite kako da postavite svoju onlajn prodavnicu, kako da dođete do svojih kupaca, kako da razvijete lanac proizvodnje i distribucije, i kako da budete sigurni i bezbedni. Razmišljajte smelo, razmišljajte globalno, razmišljajte o tome gde želite da budete za nekoliko godina jer budite uvereni da očekivanja korisnika ne miruju. 

Uhvatite digitalni talas i vidimo se 7. oktobra!

Previous Post
SurfShop 2020: Za svakoga ima mesta i svako može da napravi održiv biznis koji zavisi samo od internet postojanja.
Next Post
Predrag Milićević, Domen: Moja internet lokacija – SurfShop Podcast

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Fill out this field
Fill out this field
Please enter a valid email address.
You need to agree with the terms to proceed

Menu